Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rám závodního automobilu kategorie E2
Šikuta, Lukáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nosného rámu sportovního vozu kategorie E2 z hliníkového sendviče, návrhem trubkového bezpečnostního rámu a zároveň koncepčním řešením zavěšení motoru. V textu jsou obsaženy MKP analýzy torzní tuhosti rámu a pevnostních vlastností bezpečnostního rámu.
Aplikace sendvičové konstrukce na formulový vůz
Žídek, Tomáš ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací sendvičové konstrukce na vůz Formule Student, který nahradí stávající trubkový rám při splnění požadavků FSAE. Úvodní část práce popisuje mezinárodní soutěž Formule Student včetně týmu TU Brno Racing. Poté jsou uvedeny důležitá pravidla pro konstrukci rámů a kompozitních monokoků. Pro zvolenou technologii výroby jsou zjištěny pevnostní parametry potahů z uhlíkových a hybridních vláken. Další část práce pojednává o návrhu sendvičového panelu za využití analytického výpočtu pro určení jeho ohybové tuhosti. Na základě těchto návrhů jsou provedeny tříbodové ohybové a smykové zkoušky. Pomocí MKP simulace je zjištěna torzní tuhost trubkového rámu a koncepce monokoku z navržených sendvičových panelů. Závěr práce je věnován shrnutí získaných poznatků a možnému postupu výroby monokoku.
Návrh monokoku formulového vozidla
Žídek, Tomáš ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem monokoku z uhlíkových vláken vozu Formule Student podle aktuálních pravidel. Úvodní část práce je zaměřena na konstrukční řešení rámů používaných u vozů Formule Student. Poté je uveden přehled důležitých pravidel pro konstrukci kompozitního monokoku. Následně jsou popsány kompozitní materiály a jejich vlastnosti. Hlavní část práce pojednává o konstrukčním návrhu v CAD programu a výpočtovém modelu pro simulaci zátěžných stavů v MKP programu. Získané výsledky z analýzy monokoku jsou porovnány s povolenými hodnotami dle pravidel Formule Student. V závěru práce je zhodnocen navržený kompozitní monokok.
Výroba a konstrukce čepového spoje pomocí CNC technologie
Baráková, Jana
Hlavním cílem této práce je prozkoumání problematiky konstrukčních spojů a CNC technologie, získání informací a následně jejich využití při návrhu a výrobě CNC čepového spoje. Obsahem práce je vysvětlení základních pojmů, vyhledání zdrojů, provedení rešerší, uvedení historických souvislostí a základních informací na dané téma. Teoretická část obsahuje témata týkající se konstrukčních spojů obecně, tradičních spojů, CNC spojů, NC a CNC strojů, CAD a CAM systémů a tvorby NC programů. Součástí práce je vytvoření návrhu CNC čepového spoje a jeho aplikace na konkrétním výrobku. Na návrh navazuje výběr a použití vhodných materiálů, tvorba výkresové dokumentace, 3D modelů a vizualizací daného výrobku. Výsledkem této práce by měl být vyrobený prototyp navrženého produktu. V závěru jsou zhodnoceny výsledky, vzniklé problémy a jejich řešení.
Návrh a realizace nábytkového prvku z lepenky pro CNC výrobu
Zaplatílek, Ondřej
Práce se zabývá výrobu kartonového nábytku za pomoci CNC strojů. Přehledem základních typů spojů a konstrukcí nábytku vyráběného z kartonu. Možnostmi vhodných materiálů pro CNC výrobu s následným výběrem možné technologie řezání (ploter, laser). Další částí práce je samotný návrh a realizace nábytkového prvku s ohledem na bezpečnost, jednoduchost a snadnou montáž.
Aplikace sendvičové konstrukce na formulový vůz
Žídek, Tomáš ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací sendvičové konstrukce na vůz Formule Student, který nahradí stávající trubkový rám při splnění požadavků FSAE. Úvodní část práce popisuje mezinárodní soutěž Formule Student včetně týmu TU Brno Racing. Poté jsou uvedeny důležitá pravidla pro konstrukci rámů a kompozitních monokoků. Pro zvolenou technologii výroby jsou zjištěny pevnostní parametry potahů z uhlíkových a hybridních vláken. Další část práce pojednává o návrhu sendvičového panelu za využití analytického výpočtu pro určení jeho ohybové tuhosti. Na základě těchto návrhů jsou provedeny tříbodové ohybové a smykové zkoušky. Pomocí MKP simulace je zjištěna torzní tuhost trubkového rámu a koncepce monokoku z navržených sendvičových panelů. Závěr práce je věnován shrnutí získaných poznatků a možnému postupu výroby monokoku.
Návrh monokoku formulového vozidla
Žídek, Tomáš ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem monokoku z uhlíkových vláken vozu Formule Student podle aktuálních pravidel. Úvodní část práce je zaměřena na konstrukční řešení rámů používaných u vozů Formule Student. Poté je uveden přehled důležitých pravidel pro konstrukci kompozitního monokoku. Následně jsou popsány kompozitní materiály a jejich vlastnosti. Hlavní část práce pojednává o konstrukčním návrhu v CAD programu a výpočtovém modelu pro simulaci zátěžných stavů v MKP programu. Získané výsledky z analýzy monokoku jsou porovnány s povolenými hodnotami dle pravidel Formule Student. V závěru práce je zhodnocen navržený kompozitní monokok.
Rám závodního automobilu kategorie E2
Šikuta, Lukáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nosného rámu sportovního vozu kategorie E2 z hliníkového sendviče, návrhem trubkového bezpečnostního rámu a zároveň koncepčním řešením zavěšení motoru. V textu jsou obsaženy MKP analýzy torzní tuhosti rámu a pevnostních vlastností bezpečnostního rámu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.